luns, 16 de decembro de 2024

HORA DE LER

 


Algúns de nós, terán que seguir a ler, desde a súa ca(s/m)a, convalecentes das enfermidades que agroman cos fríos.
En calquera dos casos, todos, «por no hacer mudanza en su costumbre», poderemos cumprir a tradición de rememorar as tradicións lendo a Paul Auster, Hans Christian Andersen, Rafael Dieste ou unha antoloxía de microrrelatos, pregando, iso si, que non suceda o augurio de Giselle Aronson.
 **********

SUPUESTO  

   
   —Soy Papá Noel. ¡Créanme! ¡Soy Papá Noel!— gritaba el hombre vestido acorde a sus declaraciones desgañitadas. En vano intentaba zafar de los inclementes enfermeros de la Clínica Psiquiátrica Municipal, quienes estaban acostumbrados a maniatar y escuchar alaridos. A ellos ya no les sorprendían los supuestos Napoleones, los Bill Gates ficticios, las pretendidas Marilyn Monroe, tampoco los autoproclamados asesinos de Gandhi. Era de esperar que esa Nochebuena apareciera quien se crea Santa Claus.
   Lo que sí asombró al personal del neuropsiquiátrico fue escuchar en los noticieros, en la mañana del 25, que esa noche ningún niño del planeta había recibido su regalo.
 
Giselle Aronson

 

luns, 9 de decembro de 2024

HORA DE LER

 

Podería ser que esteamos a ler un relato dunha muller que está ler un relato.

Diso vai unha das propostas desta semana: os relatos de Julio Cortázar e a homenaxe de Raquel Vázquez.

Tamén pode suceder que a segunda das lectoras que debuxou Alessandra Vitelli teña elixido ler unha antoloxía de microrrelatos navideños ou ben unha narración de Ánxel Fole.

xoves, 5 de decembro de 2024

ENCUENTRO CON LÚA MOSQUETERA




 






 

Tarde feliz con Lúa Mosquetera
Divertidísima.
Lúa, en su nuevo regreso a [el que siempre será] su instituto, demostró que la cultura es ese intangible tan sagrado que ha de gozar del respeto de los que saben reírse. 
Y sí. Es cierto. 
Lúa ha trasladado a ¡Yo vivo! experiencias vitales desgarradoras que ella ha sabido transmutar en fervor literario. 
Porque, esa breve narración, no cabe duda, contiene excelsas páginas sobre el duelo: relámpagos que iluminan la angustia del que ha sido abandonado por sus seres queridos a la intemperie de la noche oscura.
Pero no menos verdad es que su conversación amena, inteligente y escandalosamente delicada en el tratamiento de tan lacerante experiencia, convierte su saber en un regalo. 
Otro regalo suyo que no olvidaremos.
 
Francisco Rodríguez Coloma
 

luns, 2 de decembro de 2024

HORA DE LER

Levamos os libros na cabeza. Ou por enriba da cabeza... Comezamos este mes de decembro cun relato de tema navideño de Truman Capote e unha narración breve de Berta Dávila.